Klubmodul henter siden
Kursus i VHF/DSC
Tilmeldingsfrist er overskredet

Kursus i VHF/DSC

Helsingør Sejlklub holder kursus i VHF/DSC for sejlere. Bliv klædt godt på indenfor de områder som er vigtige for lystsejlere. Det tager kun 4 aftener og afsluttes med en online eksamen.

Kurset indeholder:

• Radiobetjening – VHF Telefoni

• Nødmeldinger – VHF Telefoni med DSC

• EPIRB (Nødradiofyr)

• SART - radiotransponder

• Radioprocedurer

• Regler

Når eksamen er bestået, udsteder søfartsstyrelsen et bevis, der giver ret til at betjene en VHF i din båd. Inden du anskaffer en VHF til din båd, skal du søge om kaldesignalbevis. Det lærer du også om på kurset.

Hvornår

Kurset afholdes hver torsdag over fire gange, første gang den 22. oktober i klubhuset. Vi mødes kl 19 og slutter kl. 21.

Kursusmaterialet

Til kurset skal du bruge ”Radiostationer i skibe – Håndbog” samt tillægget. Bøgerne køber du hos Weilbach.com lige her (link: https://www.weilbach.com/product/radiostationer-i-skibe-håndbog) og efter kurset kan du bruge den som opslagsværk.

Der er en max plads til 15 deltagere.

Pris for deltagelse i kurset er 1.000,- excl. kursusmateriale

Underviser:  Hans Christian Götzsche