Klubbens venner

Formålet med Klubbens venner er at sikre at klubbens bygninger bliver vedligeholdt. Gruppen vil stå for at udføre mindre vedligeholdelsesopgaver. Større eller specielle opgaver vil blive fremlagt for bestyrelsen.

I facebook gruppen Medlemmer af Helsingør Sejlklub vil gruppens kaffemøder blive annonceret. Til møderne og i facebook gruppen vil der være mulighed for at komme med indput til evt. nye opgaver.

Opgaver vil primært blive udført i vintersæsonen, hvor der vil blive afholdt regelmæssige kaffemøder. Her vil en "to do liste" ajourføres med prioritering og status på opgaverne. Derefter uddelegeres opgaverne, og ved festlige lejligheder holdes der en frokost.

To do liste:

tanker om at ændre terrassen

Der er tanker om at ombygge terrassen mellem ungdom og senior, så den bliver hævet og man kan udnytte pladsen under bedre. Vi vil kunne gemme joller og andre materialer under den nye og højere terrasse. Terrassen bliver 65m2 til ophold, gril plads for begge afdelinger.

Vi kan vende trappen fra senior mod den nye højere terrasse mellem husene. Det vil derved give et bedre tilhørsforhold mellem afdelingerne. Trappen fra ungdom gøres bredere og tilpasses den nye højde. Der kommer glas foran som afskærmning for vind og en butterfly markise mod regn.

optimistjoller
Der er planer om at gøre vores optimistjoller salgsklare. De er ikke brugt i flere år og fylder på jollepladsen.

Tagrender
Tagrenderne på vores bygninger skal renses - der gror planter flere steder
Klubstanderens flagknopKlubstanderen har mistet sin knop, og Eva's bror har drejet en ny, som vi skal ha' monteret næste gang en lift kommer forbi.
Oprydning i kælderenDer står ting og sager samlet op igennem mange år i kælderen. Der trænger til en oprydning.

Eksempler på opgaver:

Udskiftning af presenninger til RIB både:

Udskiftning af presenninger til RIB bådene.

Nye flagliner: