VHF-bevis

Helsingør Sejlklub afholder kursus til prøven i VHF/DSC-prøven. Kurset dækker hele pensum og afholdes over tre aftener i klubhuset.

VHF/DSC er et radiokursus som er rettet mod fritidssejlere og indeholder det nødvendige for at du som fritidssejler kan benytte en VHF-Radio i din båd. Foruden radio og opkaldsprocedurer, gennemgår vi GMDSS som er det globale maritime alarmeringssystem, AIS, EPIRB, SART, NAVTEX og naturligvis bestemmelserne som gælder for dig som sejler. VHF kan benyttes kystnært og bør ikke anvendes, hvis du sejler over Nordsøen eller ud i Atlanten. Her bør du have et LR-Certifikat og en HF-Radio.

Kurset følger bogen ”Radiostationer i Skibe” fra Weilbach og sikre en systematisk og fyldestgørende gennemgang af stoffet.

Kurset er instruktørledet, så har du spørgsmål, behov for uddybning eller bare en gennemgang af noget uklart, kan du få det hele forklaret.

De to første aftener gennemgås teorien og den sidste sammenfatter vi det hele. Desuden kører vi en prøve igennem, så du er forberede på spørgsmålenes karakter.

Vi afholder kurser på planlagte datoer og efter behov. Hvis mindst otte deltagere ønsker det, starter vi et kursus op. Kontakt underviser Hans Christian Götzsche for at skrive dig på venteliste til næste kursus.

Når du har gennemgået kurset og bestået prøven, som er on-line, udsteder Dansk Sejlunion dit VHF-bevis og du er klar til at betjene en skibsradio.

Pris: 695 som betales ved tilmelding.

Litteratur fra Weilbach til kurset:

”Radiostationer i skibe”

Tillæg til radiostationer i skibe.

Du skal købe bøgerne hos Weilbach.dk og selvom du afhenter bøgerne i deres butik, skal de bestilles og betales på nettet først.