Velkommen til DM
for Scan-Kap 99 og Molich X Meter
Den 17 – 19. august

Ankomst

Der er gratis Havneplads i Helsingør Nordhavn i forbindelse med stævnet. Sejlerne kan ligge gratis i perioden fra den 12. August til den 19. August.

Det er en nødvendighed at bådene er tilmeldt stævnet ved ankomst for at drage fordel af den gratis havneplads ordning. Ved ankomst til havnen skal sejlerne henvende sig på havnekontoret og melde deres ankomst og får dermed tildelt en havneplads.
Det er Helsingør Sejlklub og havnens intention at deltagerne ligger i umiddelbar nærhed af hinanden under stævnet, men indtil stævnet starter kan bådene ligge spredt ud på de ledige pladser der findes i havnen.

Ved ankomst uden for havnekontorets åbningstider (08:00 – 15:00) kontaktes havnevagten på telefon: 25311080

Havnefaciliteter.

En ovesigt over havnen findes her

Der er toilet, badefaciliteter, samt tøjvask på havnen der kan tilkøbes. Adgang og betaling sker ved at anskaffe sig et Tally kort der kan købes i automaterne opstillet ved havnekontoret og forskellige steder på havnen. Dette kort bruges også såfremt der ønskes landstrøm, som der skal betales for.

Vand er gratis, og der er tilladt at bruge havnens vand til bådvask. Helsingør Sejklub og Havnen vil dog henstille sejlerne om at være sparsomme med vandet.

Parkering på havnens arealer er gratis, og uden tidsbegrænsning.
Sejlerne og besøgende skal dog være opmærksom på at andre regler er gældende uden for havnens område. Helsingør Sejklub og Havnen henstille sejlerne til at respektere de afmærkede parkeringsbåse, og respektere de gældende regler og henvisninger på havnens område.

Der er gratis Wifi på havnen

Sejlklubben

Helsingør Sejlklub ligger overpå Restaurant Kronborg Havbad. Klubben er åben for sejlerne fra onsdag den 15. august kl. 17:00 til den 19. august, når stævnet er slut.

Baren er åben fra onsdag den 15. August kl. 17:00 og  vil være åben under hele stævnet.

Kapsejlads bureauet findes også i klubben og er åben for registrering i tidsrummet.

- Torsdag den 16. August fra kl. 16:00 - 20:00
- Fredag   den 17. August fra kl. 07:30 - 08:30

For mere info se invitationen og Sejladsbestemmelserne.

Tidsplan

Onsdag den 15. August

Onsdag aften sejles der aftensmatch i Helsingør sejlklub, alle DM deltagere er velkomne til at deltage gratis. Sejladsen starter kl. 18:30, skippermøde i klubben kl 17:15. sejladsbestemmelserne kan ses her.

Torsdag den 16. August

Torsdag er der trim-dag for Scan-Kap 99 sejlerne. Dagen starter kl 10:00 i Helsingør sejlklubs klublokaler. Kl 11:00 er der trim og gennemgang af master og båd. Kl 13:00-16:00 er der sejlads på vandet. Scan-Kap klubben og Helsingør sejlklub har arrangeret at der er trænere og RIB’s på vandet.

Fredag den 17 til lørdag den 18. August

DM afholdes, med søndag som reservedag for Scan-Kap sejlerne. Der henvises her til Invitationen og Sejlads bestemmelserne.

Forplejning og indkøb

På havnen findes der forskellige muligheder for køb af forplejning og bådudstyr.

For forplejning henvises der til Restaurant Kronborg Havbad under sejklubben der vil have en dagens menu, onsdag, torsdag og fredag for deltagerne af DM - sejladsen. Bordbestilling er ikke nødvendig, men anbefalet.
(For spørgsmål og ekstra bestilling af morgenmad og festmiddag under stævnet, kontaktes stævneledelsen og ikke restauranten.)

Desuden henvises der til Havnegrillen ved siden af klubben og de cafeer og restauranter der ligger i havnens sydlige ende. Derudover er der supermarkederne, butikkerne og restauranterne i Helsingør Centrum, som findes i gå afstand fra havnen.

For bådeudstyr og reparation / Service af sejl henvises der til Kronborg Marine Bådudstyr og One Sails der ligger på havneområdet i Helsingør Havn.

Derudover henvises der til Elvstrøm Sails i Nivå og North Sails i Herlev.

Der vil blive arrangeret bådløft på havnen onsdag de 15. August, såfremt der er nok tilmeldinger. Tilmelding til dette skal ske i forbindelse med tilmelding til stævnet, hvor den enkelte sejler skal indikere om et bådløft ønskes. Et bådløft koster ca. 800 kr. men prisen kan blive nedsat jo flere både der skal op.
(Information omkring bådløft vil blive opdateret senere.)

Helsingør Havn (Vagt telefon): 25311080

Stævneleder (Kasper Wedersøe): kasper.wedersoe@cde-dmd.com

Hjælp til tilmelding (Henrik Holten Møller):  holtenmoller@mail.dk

Restaurant Kronborg Havbad: 49202045

Denne side er en informations side, og opdateres løbende.
Informationen på siden er ikke bindende.

Vi glæder os til at se jer til August.
________________ /) _______________