Helsingør Sejlklub

Skagen Race 2019

29 - 31 maj 2019

Helsingør Sejlklub har den store fornøjelse som samarbejdspartner med Bærum Seilforening i Oslo at starte en af strækningerne på den legendariske Skagen Race feel-good kapsejlads som har eksisteret i rundt 25 år.

Der sejles simultant fra 5 byer til Skagen: Fra Åsgårdstrand og Arendal i Norge, fra Marstrand i Sverige samt fra Helsingør og Århus i Danmark.

Kapsejladsen henvender sig både til kapsejlere og til tursejlere, som vil prøve de lidt længere strækninger. Der er også åbnet for deltagelse af singlehanded og twohanded både.

Alle både har mål i Skagen uanset om de starter i Norge, Sverige eller Danmark. Traditionen tro står byen på den anden ende under denne første store begivenhed på året, og festen i Skagen er et lige så stort trækplaster som selve sejladsen.

TILMELDING

På grund af den begrænsede plads i Skagen havn er der sat et max. deltagerantal på kun 300 både. Så vil du prøve noget nyt og festligt alene, med sejlervennerne eller med familien så skynd dig at book en plads, tilmeldingen er åben.

Starten foregår 29. maj 2019 fra alle startbyer, også fra Helsingør. Skippermøde i Helsingør Sejlklubs lokaler vil foregå samme dag.

Link til Program for start-dagen d. 29/5 i Helsingør
KONTAKT (for starten fra Helsingør)
E-mail: kapsejlads@helsingorsejlklub.dk
Stævneleder: Henrik Holten Møller