Velkommen til DM for BB 10 meter og Aphrodite 101

Grillaften torsdag kr 150,-

Aftensmad fredag kr 150,-

Festmiddag lørdag kr 300,-

Sidste frist for tilmelding til måltider udover hvad man har bestilt og betalt ved tilmeldingen til kapsejladsen er mandag d. 12. august til holtenmoller@mail.dk.
Betaling via MobilPay 23083.

SE MENUKORT FOR HELE ARRANGEMENTET

Praktisk info

Ankomst

Der er gratis Havneplads i Helsingør havn i forbindelse med stævnet fra weekenden før og 1 uge frem.

Det er en nødvendighed at bådene er tilmeldt stævnet. Ved ankomst til havnen skal sejlerne henvende sig på havnekontoret, som har en liste, og melde deres ankomst. De får et specielt rødt mærke som skal sidde på båden under hele opholdet.

Ved ankomst uden for havnekontorets åbningstider (08:00 – 15:00) kontaktes havnevagten på telefon: 25311080

Havnefaciliteter

En oversigt over havnen findes her

Der er toilet, badefaciliteter, samt tøjvask på havnen der kan tilkøbes. Adgang og bestilling sker ved at anskaffe sig et Tally kort købes i autoamterne opstillet ved havnekontoret og forskellige steder på havnen. Dette kort bruges også såfremt der ønskes landstrøm, som der skal betales for, men vand er gratis.

Det er lovligt at bruge havnens vand til bådvask.

Der er gratis Wifi på havnen

Sejlklubben

Helsingør Sejlklub ligger over Restaurant Kronborg Havbad. Klubben er åben for sejlerne fra onsdag den 14. august kl 17:00 til den 18. august, når stævnet er slut.

Forplejning og indkøb

På havnen findes der forskellige muligheder for køb af mad og udstyr.

For forplejning henvises der til Restauranten under klubben (som skulle være genåbnet på det tidspunkt) og til Havnegrillen ved siden af klubben og øvrige cafeer og restauranter på havnen.

For bådeudstyr og reparation / Service af sejl henvises der til Kronborg Marine Bådudstyr og One Sails der ligger på havneområdet.

Derudover henvises der til Elvstrøm Sails i Nivå, North Sails i Herlev og Sejlservice i Helsingør.

Kran

Der bliver i foråret opstillet en løftekran til 3 ton i det sydlige hjørne af havnen nærmest Kronborg. Vi vil få anvist plads til de trailere, som bådene kommer på. Nærmere omstændigheder omkring håndtering af kranen og evt. priser kommer senere.

Opbevaring af udstyr

Deltagerne kan på eget ansvar opbevare udstyr i klubbens jollehus ved indgang fra kajen. Der låses om natten.

Kontakt information

Stævneleder: Kent Kristensen

Assist: Kasper Wedersøe

Tilmelding/IT: Henrik Holten Møller

E-mail kapsejlads: kapsejlads@helsingorsejlklub.dk

Helsingør Havn (Vagt telefon):            25311080

Onsdag 14. august

Der sejles aftenmatch i Helsingør sejlklub, alle DM deltagere er velkomne (gratis). Start kl 18:30, skippermøde i klubben kl 17:15

Torsdag d. 15. august

Stævnet åbnes kl 17.00 og Bureau åbent kl 17 - 19

Klubhuset og baren er åbent for deltagere såvel som for klubbens medlemmer.

Grillmad for tilmeldte og hjælpere kl 18.00

Fredag d. 16. august

Morgenmad kl 7.00 i klubhuset

Bureau åbent 7 - 8.30

Skippermøde kl 8.30

Start for BB10m kl 10.00

Bureau åbent kl 16 - 18

Middag for tilmeldte og hjælpere kl 18.00

Lørdag d. 17 august

Morgenmad kl. 07.00 i klubhuset.

Bureau åbent 7 - 8.30

(Intet skippermøde)

Første start kl 10.00

Moleøl på kajen ved klubhuset.

Festmiddag for tilmeldte og hjælpere kl 18.00.

Søndag d. 18 august

Morgenmad kl. 07.00 i klubhuset.

Første start kl 10.00

Moleøl på kajen ved klubhuset.

Præmieuddeling snarest efter moleøl.

Sejladsdokumenter

Notice of Race

Sejladsbestemmelser

Havneplan